piątek, 29 sierpnia 2014

Kremowa zupa z dyni

 Potraw z dyni jest nieskończona ilość. W końcu nadszedł sezon na dynie, a powodów do jej jedzenia jest wiele. Dynia zmniejsza ryzyko zachorowania na raka, wzmacnia serce, wzrok i pomaga schudnąć. Dzisiaj zdecydowałam się na przygotowanie zupy-kremu. 

 

 Zupy są zdrowe, pod warunkiem, że gotujemy je sami, a nie korzystamy z tych sproszkowanych, które niekiedy, jak np. tzw. gorący kubek, wystarczy zalać wrzątkiem. Oprócz walorów smakowych i odżywczych uzupełniają one płyny, których w wysokich temperaturach nasz organizm potrzebuje bardzo dużo, a w chłodniejsze dni nas rozgrzewają. Dzisiaj chciałabym Wam napisać jak wykonuję zupę-krem z dyni, którą sama wyhodowałam w swoim ogrodzie.
Gorąco polecam wypróbowanie mojego przepisu. 


Kremowa zupa z dyni 
Przyprawy: Vegeta, curry, biały pieprz i słodka śmietanka do smaku.
wywar:
1 udko
2 kg. dyni
2 marchewki
1 pietruszka
1/3 selera
 
Z udka gotuję wywar, dynię i pozostałe warzywa przygotowuję w osobnym garnku ( dodaję łyżkę masła). Gdy wywar jest gotowy, a warzywa miękkie łącze wszystko za pomocą blendera miksując na gładki krem. Doprawiam do smaku przyprawą curry, Vegetą i białym pieprzem. Zupę można podawać z groszkiem ptysiowym lub grzankami, które możecie zrobić sami. Wystarczy bułkę pokroić w drobną kostkę, wymieszać z ziołami prowansalskimi i lekko skropić oliwą. Na kilka minut włożyć do piekarnika na 180 stopni i gotowe.
SMACZNEGO!



 

 
Pozdrawiam, 
Renia.

19 komentarzy:

  1. i tak też smakuje :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupa z dyni jest smaczna i zdrowa. Ja też robię do niej grzanki. Dodaję jeszcze uprażone pestki dyni:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Reniu :-) ale pyszną zupkę zrobiłaś, ja zupy uwielbiam wszystkie a twoja dyniowa wygląda pysznie :-) pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam, dania tego rodzaju, dlatego też królują w mojej kuchni. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Uwielbiam zupy dyniowe wszelakie na ostro i na słodko :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna zupka i zawsze kojarzy mi się z dzieciństwem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również, ale raczej z dzieciństwem moich dzieci, którym często robiłam takie kremowe zupki :).

      Usuń
  6. Ummm. Mniam. Moje ulubione smaki. A taka zupka-krem z grzankami to raj dla podniebienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, cała moja rodzinka uwielbia tą zupę.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Zupa z dyni -uwielbiam. Tylko nie lubię obierać dyni ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie przepadam za obieraniem dyni, ale dla późniejszego efektu warto się poświęcić :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Uwielbiam zupę z dyni :) a w tym roku jeszcze nei robiłam, chyba czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ładne zdjęcie dyni! Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny na moim blogu! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. pysznie wygląda :) muszę spróbować! ;) pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię takie kremy w udziałem dyni :)

    OdpowiedzUsuń